Dizelski in bencinski motorji

V teoriji sta si oba tipa motorjev precej podobna. Oba sta agregata z notranjim izgorevanjem, zasnovana tako, da razpoložljivo kemično energijo pretvorita v mehansko. Slednja načeloma potiska bate v valju navzdol in navzgor. Ti so pri obeh motorjih povezani z ročično gredjo in bati s svojim linearnim gibanjem vrtijo gred, katere rotacijska energija poganja kolesa.

Dizelski motor

Dizel nima vžigalnih svečk, za gorivo pa uporablja plinsko olje. Vžig v dizlu povzroči visoka temperatura, na katero se ogreje močno stisnjen zrak v valjih. Visoka kompresija namreč ustvari temperature, ki so višje od vžigalne temperature plinskega olja. Pri prvem vžigu se zrak ogreva s pomočjo žarilne svečke.

Plinsko olje oz. nafta ne pride v valj pomešano z zrakom, marveč ga pod visokim pritiskom vbrizgava v valj posebna šoba. Ob dotiku z vročim zrakom se plinsko olje vžge. Vsaka šoba vbrizga v valj natančno odmerjeno količino goriva, ki ga dovaja od motorja gnana visokotlačna črpalka.

Prednosti dizla so:

  • boljši izkoristek (in s tem manjši stroški za gorivo),
  • daljša življenjska doba in nižji stroški vzdrževanja,
  • visok navor že pri manjših hitrostih delovanja.
  • manj ogljikovega dioksida v izpušnih plinih

Pomanjkljivosti pa so:

  • dražja izdelava,
  • večja teža,
  • nekoliko glasnejši tek, zlasti prazni tek in tek po zagonu,
  • slabši pospeški
  • večje emisije trdnih delcev.

Vbrizgavanje goriva

Za vbrizgavanje goriva skrbi črpalka. Šobe (v vsakem valju je ena) vbrizgavajo v pravem trenutku pravo količino goriva po vrstnem redu vžigov v valjih. Razdeljevanje in vbrizganje goriva po valjih je bilo prvotno uravnavano z mehansko napravo - razvodnikom goriva. Pri novih motorjih vbrizganje goriva vodi elektronika. Ugodnejše delovanje se da doseči s postopnim vbrizganjem goriva; elektronika (računalnik vžiga) pa uravnava čas, količino in razpored delnih vbrizganj goriva v valj.

Bencinski motor

Bencinski motor je motor z notranjim izgorevanjem z vžigom na svečko , ki je namenjen za vožnjo na bencin.

V večini bencinskih motorjev se po kompresiji ponavadi mešata gorivo in zrak (pri novejših motorjih se sedaj uporablja že direktni vbrizg). Predmešanje je bilo prej opravljeno v karburatorju , zdaj pa ga opravljamo z elektronsko nadzorovanim vbrizgavanjem goriva. Postopek se razlikuje od dizelskega motorja v načinu mešanja goriva in zraka ter pri uporabi svečk, da se sproži proces zgorevanja.

Identifikacija vbrizgalnih šob in črpalk

Vsak proizvajalec ima svojo označbo, za lažjo orientacijo je spodaj predstavljenih nekaj slik kje poiskati ustrezne kataloške številke:

Bencinski injektor

Bosch dizelski injektor

0445 110 2xx – kataloška številka bosh injektorja

Simens dizelski injektor

A2C59513xxx – kataloška številka simens injektorja

Delphi dizelski injektor

Lokacija kataloške številke delphi injektorja (npr: EMBR04101Z)

Na zalogi imamo večje število črpalk in injektorjev različnih proizvajalcev:

Kontaktirajte nas!

Tel: +386 1 78 61 752

GSM: +386 41 663 436

Mail: bohdiesel1@gmail.com